Preskoči na glavno vsebino

Seznam objavljenih literarnih kritik in člankov


Spodaj se nahaja seznam mojih objavljenih kritik in člankov na temo literature. Odločila sem se, da ga ustvarim predvsem zase, saj počasi izgubljam pregled nad tem, kaj je bilo objavljeno in kje. Pisanja in objavljanja sem se lotila leta 2021, po tem, ko sem zaključila študij, le en članek je nastal še v mojih študijskih letih.

(Upam, da bom seznam konsistentno posodabljala in da ne bom popolnoma pozabila, da obstaja.)

Elfriede Jelinek: letošnja faustova nagrajenka za življenjsko delo, Koridor - križišča umetnosti (2017) 

Čas, zajet v vonj, Airbeletrina (2021)  Karl Schlögel: Vonj imperijev

Anja Mugerli: Čebelja družina, Koridor - križišča umetnosti (2021) 

Deset stvari, ki jih morate vedeti o romanu Vojna in mir, Airbeletrina (2021) 

Povprečnost brez tragike, LUD Literatura (2021) Sergi Pámies: Umetnost nošenja dežnega plašča.

Tomo Podstenšek: Zgodbe za lažji konec sveta, Koridor - križišča umetnosti (2021) 

Brezčasnost Fjodorja M. Dostojevskega, Airbeletrina (2021) 

Nevarnost nenevarnih zgodb, LUD Literatura (2021) Villy Sørensen, Tiger v kuhinji in druge nenevarne zgodbe.

Ana Marwan: Zabubljena, Koridor - križišča umetnosti (2022) 

Odisejada odraščanja, LUD Literatura (2022) Emil Hakl: O starših in otrocih. 

Kratka zgodovina mladinske književnosti, Airbeletrina (2022)

Sanje nič ne stanejo, LUD Literatura (2022) Hubert Klimko-Dobrzaniecki: Islandski triptih. 

Deset stvari, ki jih moramo vedeti o Karlu Destovniku Kajuhu (2022)

Deset stvari, ki jih moramo vedeti o Marcelu Proustu (2022). 

Intervju z Jurijem Devetakom, Airbeletrina (2022)

Deset stvari, ki jih moramo vedeti o Ivanu Tavčarju (2023).

Zdravniki, ki pišejo - 1. del (2023).

Zdravniki, ki pišejo - 2. del (2023).

Kdo je ubil pesniško dekle v rdečem? (2023). A. P. Čehov: Drama na lovu.

Intervju z Ireno Svetek, Airbeletrina (2023).

Frankfurt je Ljubljana (2023). Reportaža s knjižnega sejma v Frankfurtu.

Ljubezen, ime ti je Lipitsch (2023). Ana Marwan: Lipitsch. 

Žalostni ljudje ne poznajo milosti (2023). Mariana Enriquez: Kar smo izgubile v ognju. 

Eva Baltasar o osamljenih ženskah pod večnim ledom – ki pa včasih razpoka. (2024) Intervju z Evo Baltasar.

Nesrečna bitja med platnicami in na platnu. (2024) Primerjalna kritika knjige in filma Nesrečna bitja (Poor things).

"Habemus Deum" (2024). Karel Čapek: Tovarna Absolutnega.

Marija Stepanova: "Vesela bi bila, če bi kdo napisal deklaracijo pravic mrtvih." (2024) Intervju z Marijo Stepanovo. 

...






Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Težka voda

 "Da bi bilo po hribih čim manj ivja in po dolinah čim manjkrat mraz. Hvala ti, z ljubeznijo, Pia."  Anekdota Posvetilo je avtorica Pia Prezelj v moj, takrat še čisto svež, danes pa ves podčrtan, izvod romana zapisala 7. junija 2023, na predstavitvi knjige v Cukrarni. To je bil en lep dogodek, ki mi je ostal v spominu. Kdo si ne bi želel, da bi bilo njihovo delo pozdravljeno na tak način - šampanjec, jagode, janeževi upognjenici, glasba in polna dvorana. V središču pa je bil pogovor z avtorico o knjigi, njenem prvencu. Kar je najbolj ostalo z mano tudi po tem, ko sem roman že prebrala in sem razmišljala o njem, je bila anekdota, ki jo je Pia delila v tem pogovoru. Če povzamem, je šla nekako takole:  Pia je o tem, kaj si pod besedno zvezo "težka voda" predstavlja, vprašala osemletnega fanta. Ta ji je odgovoril, da si predstavlja, da neseš dve vedri vode in je res težko.  Teža vode in teža spomina  Težka voda se sliši nekako protislovno, ali celo kot oksimoron (spomni

Zakaj ne pišem

 Knjiga Dijane Matković, Zakaj ne pišem , je zelo čustveno nabita, zato me ne čudi, da je požela takšen uspeh - mnogi bralci se s temi občutki lahko poistovetimo. Tudi mene je ob branju prevzel nek zanos in neka jeza zaradi lastne situacije. Iz tega se je rodil prvi del tokratnega zapisa na blogu. Že ko sem ga napisala sem imela občutek, da je preveč čustven in da v njem pravzaprav govorim samo o svoji situaciji ne pa zares o knjigi. Da jamram. Odločila sem se, da ga pustim stati, dokler se čustva ne umirijo in lahko na knjigo pogledam z večje distance. Še vseeno pa besedilo objavljam, ker je ... pristno? In ker verjamem, da moja situacija še zdaleč ni edinstvena. Če bi kdo želel z mano pojamrati na to temo, naj se kar javi. Če pa vam sploh ni do jamranja pa prvi del mirno izpustite.  Mnenje o knjigi sem napisala v drugem delu bloga. Spoiler: ne strinjam se sama s sabo.  * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  Zakaj